Podsećanje…

SLOBODAN MARKOVIĆ

26.10.1928.-30.01.1990.

NA DANAŠNJI DAN RODIO SE PESNIK, SLIKAR, …

LIBERO MARKONI

EVO PAR PESAMA ZARAD PODSEĆANJA

NA  PESNIČKU VELIČINU…

… za početak pesma koja je napisana

26.oktobar 1988.

Kad sviće, a kaplje

s neba suludi mrak,

postavi na štafelaj dve čaplje

kao predsmrtni znak

I neka Đakometi

i moju bol oseti

prijava boravka

Sve nađem žene s mišlju da sam lud,
ali i to mi ponekad prija…
Zato ću večeras poći bilo kud
dalje od Ela i od Rozalija…
U neki grad gde se slavi blud
i gde su male lampe kao vime,
sa nadom da će odnekud
i noć da vrisne puno moje ime.
 
Jer ja sam pakla vedri sin.
Na pupku su mi zvezdani ostaci.
Dotičem nebo kao i svi orštaci.
I kad ožednim ja popijem Drim.
I smeju mi se ljigavi prostaci
misleć  da se bavim bilo čim!
 skopia 22.aprila noću 1961
 

mašta samoubice

U zlato mog siromaštva
doći jednog dana ona
u haljini boje periferijskih bašta
(dva tri obična tona).
Prijatelj će svratiti baš kad jeseni dime
a ni slutiti neće da me nema više
pod tavanom niskim što kaplje ko vime
od tuge, od vlage, od zelene kiše.
 
Flaša koju nisam ni za praznik prao
gde se rakija i vino godinama smenjivali,
rekla bi mu: baš ste uživali
kad duva vetar zao.
 
 

xxxxxxxx

Psa koji je uz banderu

na jednoj nozi u pozi koja građanima smeta

volim, jer i ja bih na svakom skveru

kvasio kanone sveta

Ako me šinteri zgrabe žicom

u neku zoru kad se vraćam kući

uteći ću im stranputicom

uz lavež nemogući.

U kiši kad više ne bude

U kiši kad više ne bude
Nikoga na trgu, ni u ulicama zabačenim,
Kad budeš uzalud tražila ljude
Iz ramova pozlaćenih.

Osetićeš opelo kiše iz žljeba
Dok lije
I dok se čudo dešava
Kako nije
Mladost bila ni raskošna, ni plava
Ni od zlata
I dok su pene bile sanjarije,
A da je svet dvorište prepuno zlih opata.

da bi videli  još lepih stvari od besmrtnog libera
kliknite ovdje

Ostavite odgovor

