Književne…

 

 

…usko vezan za ovu vrstu  izdanja, a bilo ih je sijaset (svako selo (klan) je imao svoj časopis za kulturu, umetnost i društvena pitanja, kako su se predstavljali… uzimao sam dobar deo naslova…

KNJIŽEVNA REČ – BEOGRAD

emotivno vezan za Književnu reč, jer sam prvi svoj rad, sa nepunih osamnaest godina, daleke 73. godine objavio u ovom visoko kotiranom književnom časopisu…

.. za početak deo broja, jubilarnog, od pre trideset godina…

 kr

kraa

kr100kr7902 kr79+

evo fotke današnjeg velikana srpske književnosti…

nenad grujićić

ngjajara

O K O  – ZAGREB

…drugi časopis koji mi je objavio radove je

čuveno zagrebačko OKO.

Evo logotip tog broja iz

1977. g.

…ovo je naslovna strana broja u kojem mi je objavljena pesma…

a možete je i vi čuti ako kliknete na SA SNOM

 

 

 

 

 

evo malo fotki sa bgd sajma knjiga održanog te godine…

 

 

 

 

..nastavljam sa fotosima iz OKA na kojima su poznati književnici…

da se sačuva tekst o odlasku velike Nede Spasojević…

neda81

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ove godine, (2015.) je 6o godina od odlaska velikog Tina

evo kako je pisalo OKO povodom trideset…

oko85

tin8511

a evo OKO povodom odlaska Mike Antića

mola8607

Evo tekst

Damira Borkovića

objavljenog          

18.12.1986-01.01.1987.

pod naslovom

 

KAMELEONI YU – POLITIČKE ESTRADE

“Ovo jeseni “antifašistička“ frakcija domaćih rockdjelatnika organizirala je (neoriginalni) (ne) kulturni trend koji bismo mogli nazvati “novim konzervativizmom“

Njegove su osnovne karakteristike:iskazivanje zakašnjele podrške određenim institucijama sistema, koje pak, danas, po nalogu vremena, pokušavaju sami sebe mjenjati, radikalni antiintelektualizam i isticanje osobnog misionarstva u zadovoljavanju kulturnih potreba naroda. Trend je krenuo iz geografskog i glazbenog centra zemlje, a promovirali su ga svojim disko novitetima i aktivnostima Saša Lošić (plavi orkestar) i “najveći kameleon naše estrade“ Goran Bregović.

 brega

Tema ovih diskursa jest rekonstrukcija Bregovićevih motiva kao indikator tendecioznosti trenda. Možda Bregovićevo ekvilibliraranje na rubu (političkog) ekcesa prilikom promocija novih albuma možemo shvatiti bez predumišljaja, kao razbijanje nekih tabua (npr. Uvrštavanjem Kosovska na LP –ju, nakon kosovskih događaja, ili himne Hej Slovenina pretposljednjoj ploči, u razdoblju žestokih diskusija o potrebi mjenjanja svečane pjesme), ali očito je da muse želja za razbijanjem tabua javlja u trenucima kad se nađe pred mogućnostima velike zarade.

U vrijeme  promocije nove ploče “rajska ptica“, njegovo veličanstvo Goran Bregović objavljuje prestanak lovostaja na sebe i dopušta novinarčićima da svojim pisaljkama, kamerama i mikrofonima pomognu njegovu najnoviju kandidaturu za YU rock tron. (utržak pomagačima zagarantiran) Iz ove kampanje gotovo nitko nije izostavljen: ni suradnici školskih listova ni lokalnih radio stanica, ni prva pera najuglednijih magazina ili popularni TV voditelji ujedinjeni u zajedničkoj misiji pod geslom: “Svi za Bregovića“ – “Bregović za sebe“.

Jedno je činjenica: Bregović autoritetom demijurga, vlastite mane pretvara u prednosti, a to, doduše, jest osobina jakih ličnosti. Nezavršeni fakultet je protest protiv institucioanalnog intelektualiziranja, a izbacivanje iz SKJ egzotična krema na    torti samosvojnog umjetnika, nešto što u njegovoj biografiji ima težinu trogodišnjeg služenja u Legiji stranaca.

Čitav niz kompromisa dobija na svršetku afiirmativan predznak. U vrijeme kad iz pješčane ure moderniteta ističu poslljednja zrnca strahanovštine, (Sirotanović  kod nas) Bregovićeva čeljad naplaćuje svoj entuzijazam zadobijajući naklonost “političkih struktura“ sudjelovanjem na radnoj akciji.

Kad bi u pojedinim trenucima neki sastav ugrozio vodeću poziciju “Bijelo dugme“ kameleon bi počeo suradnju s njenim liderom, otupljujući tako oštricu agresije u skladu sa maksimom “vrana vrani ne vadi oči“.

Pretedenti na primat bili su Leb i Sol, Azra, Riblja Čorba i Zabranjeno Pušenje. Evo što se događalo. Vlatko Stefanovski dobio je priliku da svoje gitaristčko umjeće prezentira na albumu Uspavanka za Radmilu M. snimivši naslovnu kompoziciju. Goran se druži sa Branimirom Štulićem u razdoblju

svoje kreativne klonulosti (ili poslovične ljenosti), želeći da taj hiperproduktivac prenese na njega neki stvaralački impuls. S Borom Đorđevićem na pretposljednjem albumu snima kompoziciju “Pediculis pubis’.’ Zabranjenom pušenju Bregović čak posuđuje vlastiti magnetofon za demo-snimke.

Ipak, štošta nas upućuje da ta “dobročinstva“ gledamo “cum grano salis“ (Sa rezervom) Pogubnost Bregovićevog utjecaja na (uglavnom) mlađe epigone potvrđuje i to što je kod spomenutih epigona – kod tzv. “Sarajevske pop-škole“ – došlo do svekolike primitivizacije, gubitka kriterija i pada kvalitete. Svi sastavi, koji na cimer svoje krčme ispisuju Bregovićevo ime, koriste u svojim tekstovima ruralne motive tipa “dunja sa ormara“, zaboravljajući da je rock and roll stvar alijenacije, bunta i gradske sredine ili pak poziv na ples (ali ne u kolce). Za njih su postulati rocka, kojom se navodno bave – terra incognita. (zemlja čuda). Tako nastaju groteskne nebuloze poput “nemoj biti ti fašist“, garnirane s “Trumanovim jajima“ i “kitom zumbula“ (Plavi orkestar koji ponosno najavljuje svoju defloraciju u gledanoj TV emisiji – dječija posla!) , ili “Život nije paradajz“ gastronomska sentencija za široku upotrebu konkuzne grupe Merlin. Bregovićev i Lošićev bend nisu skupine inspiratorskih kreativaca koje zajednički djeluju kontanimirane stvaralačkim nadahnućem, nego su to dva uhodana mehanizma za štancanje love.

“Dugme“ je izgubilo razlog postojanja nakon LP “Bitanga i princeza“, a “Orkestar“ već nakon debi-albuma “Soldatski bal“, na kojem su, rasprodajom adolescentske emocionalnosti, postigli najvišu tiražu prve ploče neke domaće grupe. Kosti koje su ljetele sa ove trpeze magičnom snagom privlačile su mnoge mlade sastave. Iz te blagavaonice regrutirane su skupine Bregovićevih sljedbenika, glazbenika identeficiranih ne s kreativnom dimenzijom Bregovićeve ličnosti, već poistovjećenih s Bregovićem kao uspješnim poslovnim čovjekom.

Tendencija u takvoj “umjetnosti“ – bila ona i izraz rodoljubnih osjećaja – nikad nije mogla uzmaći demonu vulgarnosti, i prelazila je, permanentno i nezaustavljivo granicu dobrog ukusa kao i duet GB sa Svetozarom Vukmanovićem Tempom u pjesmi “Padaj silo i nepravdo“. A za stvaranje veće medijske frke GB bi u službu prodaje svoje ploče rehabilitirao i samog nečastivog, kamoli ne bi Vicu Vukova, kao što je namjeravao, ovaj put – bezuspješno.

Jedna od karakteristika radikalnog antiintelektualizma da se zaklanja plaštom angaži-ranosti, a kao svoje najveće ciljeve proklamira oslo-bođenje naroda od jarma elitističkog koncepta kulture.

Odbacujući zmijske košuljice intelektualca ogoljelo je želatinozno tkivo primitivca. Stara košuljica nije više bila pragmatično ruho i trebalo ga je zamjeniti trendovskim –narodnjačkim!?

Goran B pripada onoj vrsti “revolucionara“ koji počinju mjenjati svijet u onom trenutku kada mjenjanje svijega postane modni trend i kad može donijeti materijalni dobitak. Goran B, u intervjuima često isticano partizanstvo, “gerilska borba protiv kapitalističkog koncepta kulture“, prije bi mogla biti namještena paranoidna grimasa, nego evokacija revolucionarnih vrednota Za “nove konzervativce“ karakteristično je da petrificiraju stanje koje je za njih stanje financijske uspješnosti i popularnosti. Do njega nisu došli zahvaljujući tehnologijskoj  besprijekornosti svojih produkata, nego sledeći “nit demosa“! “Količina razuma istisnutog uranjanjem novokonzervativnog tijela u nj, jednaka je ukupnoj količini gluposti uronjenog novokonzervativnog tijela.“

*fotka kao prilog tekstu je uradak Ljubiše Veljkovića, na koncertu koji se dogodio 1987. g.

…evo i KNJIŽEVNE NOVINE, časopis sa velikim autoriteom, takvo je vladalo mišljenje, u ono vreme…

evo broj u kojem su predstavljani ZENIT-isti…

kn01u KN izlazi 83 separat koji diže tlak dežurnim “čuvarima sistema“, tako prave reklamu kako časopisu tako i autoru…

kn83

Odjek je časopis iz Sarajeva i evo nekoliko uzoraka…

odjek0001odjek0003

odjek004 odjek85+++

odjek850009+

odjek0002

a evo još  jedan uzorak časopisa iz Sarajeva…

lica saa evo i nešto i iz sadrzaja

licasa002garfie[1]

tu je i eminentni časopis iz Beograda…Književnost

evo nekoliko uzoraka….

k-0179

evo malo ilustracija iz ovog broja časopisa …

k-1790001

peki02

bobichk-0179+

k--0379evo uzorak još jednog časopisa

Kultura Beograd

kultura.evo naslovne časopisa koji je bio u samomvrhu, elitni tako reći…

DELO – Beograd

delo01

…u Crnoj Gori bješe titogradsko OVDJE…

ovdjetgNovi Sad je imao svoj najastariji, iz devetnaestog veka, časopis

Letopis Matice Srpske

ljetopis

isto tako Novi Sad imao je i avangardno književno glasilo pod nazivom Polja…

evo par uzoraka….

polja76polja

pola

mv

polja0002

polja0001

 evo primerak u kome je na naslovnoj strani Vujica Rešin Tucić i pesma posvećena Vojislavu Despotovu…

polja003KIKINDA JE IMALA ČASOPIS “STAV“

stav01stav06stav09

tema koja se uvek ponavlja u ljudskom rodu….

likvidiranje i pljačka od onih što imaju

HAPŠENJE I UBIJANJE JEVREJA U BANATU

j01j02j001j002j03

evo nešto iz Ćaćka

gradac

uvek kada je išao u beograd, moj jedan poznanik donosio mi je primerak “pesnikih novina“ popraćenu sa pričom o provodu u skadarliji….

pn1

 

radadddd

radadd1

gppp

xg01

 

ch02

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: