O mojoj ulici…

decko

 

 

U  mojoj ulici život za pse je bio raj…

odrastao sam u kući i proživeo život, gde je pas bio  ravnopravan  član porodice..

Ovo je sličica moje Maze koja je juče uginula…a našao sam je pre pet godina  septrembra meseca,2007.g., možda beše baš devetnaesti, i to kod stanice (vidi slika 3)

(uginula od trovanja onih koji su veoma poslovno sposobni a koje ometa lavež pasa da napreduju u svom poslu…)

Ipak evo o ulici...

Opsednutost šinama, vozovima, vagonima…traje kod mene celi život…taj miris katrana koji cvrči leti… ili… lepljive šine zimi…

no nije bitno,

ovu galeriju počinjem sa Železničkom stanicom.

Fotografija od pre stotinak godina…

…a evo snimak od  08.09.2012. da vidite kako Stanica izgleda danas

…a ovo je  snimak od prošle godine -13-,

načinjen ispred  nekadašnje čuvene Kafane “Lokomotiva“

evo fotke urađene 29.11.2015.

stanica

a ova je urađena 17.o1.16.

stanca

29.o1.2016.

stanca

stara

…Pre 24 godine uklonjena je pruga (vidi se na fotki žel. stanice).

Ovo je snimak skretnice i pruge koja vodi-la je ka Novoj stanici.

Da, moje mesto je imalo dve železničke stanice…

S leve strane se vidi deo ograde …

…A ovo je pruga za Novi Sad…

S desne strane vidi se ograda  železničke stanice…

 

Ovo je snimak iz pravca skretnice, s desne strane je Stanica…

Fali Magacin, (vidi se na prvoj slici) kojeg su devedesetih godina srušili i…

goleee

09.09.2016.

ss1

ss2

ss3

Ova stranica je realizovana nesebičnim razumevnjem Borislava Svitlice koji je snimio najveći deo fotografija,

a i Žarko Vujasin je umešao svoje prste.

***********************************************************************************************************************************

a evo malo i nešto iz pradavnih dana…

ova slika nema neku vrednost jer nema na njoj mene i moga kuma, jer su nas posle podele paketića  poslali kući misleć (naši oci) da neće fotograf ni doći…

u ono vreme fotografija je bila retkost (za nas siromake) pa evo

da vidite kako je izgledala Nova železnička stanica u bajkovitom zimskom stanju pred kraj 1961. godine:

ztpbp61

još malo history:

Sava Petrić,

“Izgradnja železnice“

“Viđeniji ljudi u Bačkoj Palanci, 1892. godine pokrenuli su ideju da Bačka Palanka dobije železnicu. Na čelu toga pokreta stajao je advokat Karlo Mezei. Prvobitno je tražena koncesija za izgradnju pruge Bačka Palanka – Zmajevo, koja je trebala da se poveže sa magistralnim pravcem Novi sad – Subotica – Budimpešta. Ovu prugu je trebalo graditi kapitalom akcionarskog društva koje bi formirale zainteresovane opštine.
 
Iako je koncesija za izgradnju ove pruge dobijena, do izgradnje nije došlo jer opštine koje su ležale na pravcu buduće pruge nisu dale akcije i nisu formirale akcionarsko društvo. Zbog toga je Mezei bio prinuđen da otkaže ovu koncesiju, ali uskoro dobija novu za izgradnju pruge Bačka Palanka – Feketić. Na ovom pravcu ležalo je više opština koje su bile imućne, te je vrlo brzo stvoren kapital za izgradnju pruge. Građenje pruge je počelo 1894. godine. Najduže je trajao proboj Telečke visoravni, odakle je vučena zemlja za izgradnju nasipa i mostva  u Kuli i Savinom Selu. No, zemlje je ipak bilo malo, pa je morala biti izgrađena jedna lokalna železnička pruga širokog koloseka, koja je išla preko staropalanačkog rita prema Dunavu, odakle se mesecima prebacivao pesak za izgradnju nasipa buduće pruge.
 
Pruga je izgrađena relativno brzo. Prvi voz sa putnicima krenuo je iz Bačke Palanke za Feketić 20. oktobra 1896. godine. Ali akcionari su ostali kratkih rukava, jer železnica nije imala toliki promet koliki su oni očekivali, te nije došlo do isplate dividendi, i pruga je posle nekoliko godina predata državi. Stvar oko akcija ovog društva nije bila rešena ni do početka II svetskog rata.
 
Troškovi prevoza železnicom, naročito žitarica, bili su mnogo veći nego Dunavom, pa je uglavnom zbog toga promet bio slab. U početku na pruzi je saobraćalo dva para vozova, a kasnije je promet saobraćaja povećan na tri para dnevno.
 
Interesantno je spomenuti da je zbog izgradnje železničke stanice u Staroj Palanci došlo do pravog malog rata u kome je učestvovala čak i tadašnja prestonička štampa u Budimpešti. Naime, kada je projekat bio gotov i kada se doznalo da će se stanica nalaziti preko puta katoličkog groblja, od strane građana, uglavnom Nemaca, podigla se bura protesta. Njihova želja je bila da se stanica izgradi na mestu gde je sada (1988.) Fabrika nameštaja “Treska“, ili na sadašnjem mestu stanice Nova Palanka, da bi bila bliža centru grada? U lokalnoj štampi pojavili su se naslovi: “Mrtvacima ne treba železnica, jer ne putuju“. Ali svaki otpor je bio uzaludan i stanica je izgrađena na mestu koje je prvobitnim planom bilo i predviđeno.
 
 Godine 1908. radilo se na projektu pruge Bačka Palanka – Bogojevo. Ubrzo je počela izgradnja, a pruga je puštena u saobraćaj u auvgustu 1910. godine. Tada je izgrađena železnička stanica Nova Palanka, pa je grad na taj način dobio dve železničke stanice: Stara i Nova Palanka. Od tog vremena sav teret saobraćaja primila je na sebe železnička stanica Nova Palanka, jer je bila bliže centru i Dunavu, a na Dunavu se vršio pretovar iz šlepova u železničke vagone i obratno.
 
 Izgradnjom ovih pruga, građanima Bačke Palanke i njene okoline, omogućen je dinamičniji razvoj, lakše obavljanje poslova, veća pokretljivost, širi izbor tržišta za svoje proizvode, lakše školovanje svoje dece u većim gradskim centrima.
 
 ztons
jzpepeljara
Otac je koriistio signalnu lampu prilikom manevri…
evo uzorak “savremene“ , sa baterijama…
asvetlo
…a evo signalne lampe na fitilj….
lampaaaa
jz
 
nikola
nikztp
 
redv1
a evo i zadnje strane korica Reda Vožnje
koja mi je izgledala moćno—
redv2
                                       zahvaljujući ljubaznošću osobe sa izraženim razumevanjem za ovu “glupost“
čime se bavim i koju ste posetili,
dobih na zajam spravu sony
tako da ne moram nikog više moliti da mi snimi detalje – radove za ovaj blog
evo krećem:
fotke koje sam uradio na plus 40
08-07.2015.
kuku o80715
kukuiiiiiiii
kukuooo
14.07.
aaaaaa
aaaa
aaa
20.07.
cccccccccccc
lllllllllllččč
ulicaa
sssssaaa
9.11.15.
ulicaaa
18.02.2016.
kucha
9.11’16.
misaaaaaaaaaa
jesenja
a ovo je januarska 16.
gole
 02.08.
uuuuullll
bbbbbbb
letnja a ista pozicija januara 16.
pruga
 
 
kuce
kuce2
 
mmmmmmmmmmm
 uljica
uljicab
uljicaa
ullicca171115
vagubiaa
rask
28.11.015.
uljicaaa
 
evo Maze kćerka pokojne Maze sa početka stranice ove…
mazac
…i sin Rex..DSC00278
 
 
 vlak
 
Slobodan Marković – Libero Markoni
 
xxx
Na koloseku poslednji što je
vagoni mrtvi davno stoje
 
i tračnice od kad već trava
baca u bezdan zaborava.
 
I drugi dok zvone koloseci
ovi su divna igra deci.
 
Hteo, ne hteo, moraću i ja
da se okanem sanjarija
 
jer vreme nosi sve dane moje
koloseku poslednji što je.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 responses to “O mojoj ulici…”

  1. Ana says :

    Lepa vremena , lepa secanja…Hvala vam….

  2. stojsic djordje says :

    Divno, potražiću i ja neke fotografije koje sam snimio pre pedeset godina. Na fotografijama si ti, Miša Kolarov, Gojko, ja i mislim pokojni Miško Liptak. Hvala ti na fotkama iz našeg kraja. Tvoj bivši komšija Bata

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: